lördag 15 augusti 2009

Ge oss peddostatistik!

Det här med nakna barn är ju en het potatis. Klart att jag inte bjussar peddona på bilder här på bloggen. Samtidigt så är det ju hur lätt som helst att gå till närmaste svenska strand och kika på barn. I Frankrike är inga barn nakna på stranden och det kan ju fylla ett syfte. (Även om bikiniöverdel på barn under 10 är bland det trashigaste som finns men den kan man ju skippa.)

Jag tycker att Familjeliv kan ta fram lite statistik på hur många peddon det finns, hur ofta de har kamera med sig till stranden och hur sannolikt det är att de fotar just mitt barn. Det är väl det minsta de kan göra, eller hur?

5 kommentarer:

Marita sa...

Ja nakna barn har blivit en het potatis. Jag har dock mest undrat varför inte föräldrarna kan låta ungarna vara nakna i fred? Måste barnen visas upp på nätet till allmän beskådan? Vi är så olika och alla vill inte skylta med sin nakenhet. Jag är själv sådan och är glad över att mamman inte ens visade vänner och bekanta bilder på mig när jag var naken. Alla ungar springer väl näck och det är väl inget att uppröras över. Det är publiceringen på nätet som är otrevlig och bloggandet har ju inneburit en stor exponering på det egna livet och därtill hörande känsloyttringar och intima ögonblick.

FVHC sa...

Det finns betydligt mer kvinnliga pedofiler än vi tror.

Det tror moi.

Chrissan sa...

Jag har blivit skitharig med det där med att låta barnen vara avklädda på stranden...det är inte som när en annan var liten.

Thomp@ sa...

Jo, det är PRECIS som när du var liten. Pedofili är den avvikande sexuell läggning och inte en smittsam sjukdom. Därför är antalet pedofiler ungefär konstant. ENDA skillnaden nu är att de kan fota digitalt och maila varandra. Men faran för att barnen ska råka illa ut är den samma som när du var liten...

Toves sa...

Marita
Jag är nudist innerst inne men det behöver ju inte betyda att ens barn är det. Bra synpunkt.

FVHC
Jo, men det gör ju ingen som helst skillnad.

Chrissan
Det känns så ja. Vet ej om man talade om det alls förr?

Thomp@
Sant, enda skillnaden är att bilderna sprids lättare. Vet inte hur mkt värre det gör det hela men kanske är det värre iaf.