tisdag 26 oktober 2010

Visa mig din handväska så ska jag säga vem du är

Utsidan, Longchamp direktimporterad från Paris


Insidan, det är inte den som räknas

Det sägs att man ska kunna se på och framförallt i en kvinnas handväska vem hon är. Antingen stämmer det inte eller så är jag precis som Kissie, skitsoferen. På senare år har jag nämligen blivit en sån där typisk mamma som springer och småstädar, plockar och torkar överallt. På kuppen har vårt hem blivit riktigt Sköna Hem-artat. Tittar man ner i min handväska däremot så får man bilden av nån som är så stökig att hon inte borde hitta själva väskan på grund av röran i den.

Jag kan inte rabbla upp allt skräp som finns i min väska men de nödvändigaste sakerna är nog: mobil, nycklar, plånka, 73 läppguckel och diverse rabattkuponger. I love rabattkuponger!

Vilka är dina måsten i handväskan?

12 kommentarer:

Jenny sa...

Eftersom min handväska är lika med skötväska så måste jag svara blöjor. Och våtservetter. Och läppguck (mitt beroende)

I övrigt skyr jag väskor. Anser att handväska är djävulens påfund.

Chrissan sa...

Tandpetare. Lämnar inte hemmet utan!
Och allergitabletter. Måste alltid med.
Och läppguck förstås. Fast det ligger i jackfickan.

Klankis sa...

Kollar på TV ikväll eller? På 5:an kanske?

Tove Kungsholmen sa...

Ja, fick inspiration från DH. Men jag har redan glömt vad det handlade om. Troligen nåt med handväskor...

Johanna sa...

Plånboken från LV, annars blir det svårt! Av någon anledning har jag alltid hårsnoddar, spännen och tamponger också. Öronproppar är nog det mest onödiga, eftersom jag vanligtvis sover hemma!

Sus sa...

Handcreme, SL-kort, plånkan och diverse medicament som allergipiller och samarin.

Åsa Hellberg sa...

Nikotintuggummi, lypsyl, näsdroppar, nycklar och plånbok.
Allt annat jag bär runt på är totalt onödigt.

Åsa Hellberg sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Fru N. sa...

Handväska? Skötväska? Är de synonymer till varandra?? Hm, isåfall får jag nog erkänna att jag i min "handväska" bär bl.a. kalosnger i strl 86/92 och handsprit. Vilken snusktant jag blivit :o).

Lina sa...

I väskan finns alltid mitt blommiga mini apotek m tamponger, treo, rennie och en sobril 10mg om jag skulle fastna i en hiss. :-D Har legat där oanvänd i 2 år men man vet aldrig. Det finns oxå alltid plånbok min nyckelknippa m en gigantisk tofs på(så att dom hittas lätt i stora väskan), försvarets & helosan.

Tove Kungsholmen sa...

Vad mycket bra ni släpar runt på!

Lina
Garvar åt sobrilen!

Lina sa...

Sobrilen är för allas trevnad. Jag skulle inte vilja fastna i en hiss m mig. ;-D