tisdag 20 mars 2007

Les temps changent; när fan blir gammal...



...Så blir han religiös
Många av aprilmorsorna när husdrömmar och gissa vad som hände i söndags? Jo, jag av alla människor blev sugen på att köpa hus. Joråsåatte, les temps changent. Jag tror att detta bara är en högst tillfällig sinnesförvirring som redan håller på att klinga av faktiskt. Dessutom har jag en kompromiss på G. Det finns dock minst en i vår familj som inte skulle banga ett hus, han tvår sina händer åt min sinnesförvirring men skrattar bäst som skrattar sist, moahaha!

En annan grej värd att notera är att idag körde jag till jobbet utan att träffa på ett enda rödljus! Tror det hände en gång i december också. Hade en riktigt seg spanjack framför mig som jag flera ggr trodde skulle sinka det hela men icke! Brukar inte sydeuropeer vara kända för att köra hestigt förresten?

En mycket historisk sak som inträffade för exakt ett år sen är att jag fick besked om att mitt efterlängtade kejsarsnitt skulle bli av! Tack Gud för mitt trånga bäcken. Har däremot helt glömt bort mitt bäckenmått. Dumt - det är ju en sån grej som alla borde ha i huvudet.


Några timmar senare
Hepp - mitt minne är ur funktion. Korttidsminne har jag inget men ett datum glömmer jag sällan egentligen. Det var den 21:a mars jag fick snittbeskedet, den 20:e gjorde jag själva röntgen. Kunde inte vänta på att läkaren skulle ringa och meddela om mitt bäcken dög eller ej så jag googlade och googlade, måttet fick jag direkt på röntgen men inget besked.

För ett år sen var jag alltså expert på olika typer av bäckenmått. Jag minns en del; (långtidsminnet är ok) Man mäter bäckenet på fem olika ställen och lägger sedan ihop tre av dessa mått (de mest kritiska) för att få fram "summa utgångsmått". För ett år sedan satt jag alltså och jublade över siffran 28,7 cm som är mitt mått. 31,5 ska det vara för att få ut en kotte, läkaren på KS sa dock 29,5 men även då har jag ju 8 fina mm till godo. När hon ringde den 21:a verkade hon lite förvånad över att jag redan visste svaret och över min enorma bäckenkunskap. Inga barn den vägen tack sa jag!

Läs mer om bäckenmått här! Glöm inte att det man inte har i huvudet får man ha i bäckenet...

Inga kommentarer: