söndag 18 mars 2007

När katten är borta...




...dansar råttan på bordet. Eller kanske snarare - när familjen är borta dansar Gnagaren på bardisken. Jag har singelhelg! K och L är på landet med farfar och jag har levt det goda livet. Middag och drinkar ute båda kvällarna och deg på dagarna, har inte varit utomhus medan det varit ljust på hela helgen.

Bowling och drajor på Marie Laveau med aprilmorsorna i fredags, trevligt som alltid med dem. Italiensk middag på Primo och senare fest på Lemon med Soffan och Emma igår. E var sliten och gick hem efter en underbar middag med pasta, tartufo och gott rödvin. Jag och S hamnade på Lemon och precis innan hon blev tvungen att ge upp hade jag träffat några gamla kompisar som jag stannade kvar med. Precis innan de gav upp hade jag träffat ytterligare en gammal kompis som jag stannade kvar med. Sen träffade jag inga fler utan gick hem redan ngn timme innan stängning efter en riktigt rolig spontan utekväll. Lemon är visserligen ett ställe man kan stanna kvar själv på men det sägs att man ska gå när man har som roligast/sluta när man ligger på topp. Ligger i vanliga fall inte för mig men någon gång ska man väl lyckas och jo, det är nog deviser som stämmer.

Vågar inte kolla mitt saldo för en annan devis som absolut stämmer är att det kostar att ligga på topp. Vi säger att helgen var värd det!

Kan i vilket fall konstatera att även om det var kul att ha singelhelg så skulle det kännas ganska tomt och meningslöst att leva det livet jämt. Skulle inte byta mitt familjeliv mot ett singelliv för allt i världen, har saknat mina fellow familjemedlemmar väldigt mycket.

Apropå det så ska jag ta mig själv i örat lite nu. De ringde nyss och passerade då Södertälje. Tror det är läge att klä på mig, plocka ur diskmaskinen och käka några Vicks mot såväl andedräkt som hes hals... Ögontjänare är man ju sen gammalt!

Blir några nyare bilder på L idag (bl.a. nya leken "tittut"), singelhelgen finns inte förevigad på kort vad jag vet... Även en bild på vad jag gjorde när jag kom hem i natt; tvättade L's Nallis. Känns bra att komma hem från krogen och faktiskt ha ngt så meningsfullt att göra.

1 kommentar:

Annelie Falkevall sa...

Vilken helg! Snyggt jobbat - grymt impad av att du orkade TVÅ utekvällar. Håller med dig - drinkar/goda middagar och dans på borden i all ära men det är inte i närheten av att snusa på bebis/få en blöt puss av bebis/höra bebis skratta ända ned från tårna/smyga ned i sängen brevid underbaraste mannen i världen/höra underbaraste mannen i världen säga att man är fin fast man ser ut som en blek valross...Listan kan göras oändlig...Vi hörs!
kram gfv