fredag 11 maj 2007

Europavision



Eller vad tusan betyder det? Euro. Vision. Vad är det en vision kring om man får fråga? En vision av en europeisk valuta t.ex. är ju inte längre en vision. Och varför är Turkiet med ibland? Och Israel? Varför är inte logiken med istället? Eller är det där visionen om ett jätteEuropa kommer in?

Såg inte kvällens införprogram men gissar att Mr. Lordi fortfarande inte bytt ut skinnpajen han haft sen 9:an. Från semin gick hela östblocket vidare tydligen. Se där, ytterligare en europeisk vision som blivit sann. Visionen om en enad kontinent. Åtminstone i schlagersammanhang.
Nederländernas 70-talsdisco gick inte vidare, råkade se en snutt av den. Tjommen och tjomman kan inte vara på riktigt, får inte vara på riktigt. Snälla, låt mig få färdas tillbaka till 2004 när Lena "006" Ph och (H)elena Paparizou sopade banan med såväl östblockets skrikande operatechnoschlager som Nederländernas crap.

Hörde förresten att Nederländerna inte ens hade tänkt ställa upp till följd av 2005 års fiasko med Miss Ryan i spetsen. Synd att de inte fullföljde den tanken. Nä, tacka vet jag covern désenchanté. Det var en riktigt grym danslåt vars titel väl representerar vad jag tycker om hela semin...
Dagens nya insikter:
* Min dotter kan springa runt i park och sparka boll
* Jag är exakt två dagar äldre än Kate Ryan, det kan man inte tro

2 kommentarer:

Kajsa sa...

Vision om ett glatt trallande Stor-Europa med diskokulor på huvudet där även Israel ingår? I denna kontinent har det ju alltid närts stormaktsdrömmar. Hoppas öst tar över hela trasket så vi slipper, kanske? Hihihi ;-)

Tove Kungsholmen sa...

Så blev det ju Kajsa! Med öst alltså. Vi lär tyvärr aldrig slippa men det är min vision... Just nu iaf.Kom igen i mars nästa år så får vi se vad jag säger då.