söndag 8 juli 2007

Veckans svarta kamel



Kan inte låta bli att utnämna Jonas Tyborn (?) på Trålgränd på Söder till veckans elaking.

Kl. 16.00 igår stod jag i regnet utanför mormors gamla lya och väntade på honom. Han var nämligen spekulant på en bokhylla som finns i lyan och på Blocket. Kl. 16.20 ringer jag och frågar var han är. Släpigt och nasalt svarar idioten: "Ah, just ja, jag skulle ringt dig. Jag kan inte komma." Vettigare förklaring till hans uteblivande än så fick jag inte.

Gaaah, hur fan kan människor vara så jävla nonchalanta och ouppfostrade? Det är ju inte första ggn man hör talas om, alternativt är med om liknande incidenter vid köp/försäljning via Blocket eller andra annonskanaler.

Jag frågade om han öht var intresserad av bokhyllan och det visste han inte riktigt. Talade även om för honom att jag stod och väntade i regnet. Sa dock inte att min sambo stod uppe i lyan och mätte och kollade konstruktionen medan min lilla dotter röjde runt bredvid. Sa heller inte att vi ägnat en bra stund åt prisreserach för liknande bokhyllor (inget pris står i annonsen) eller att vi åkt dit i god tid som de trevliga bokhylleförsäljare vi är.

Funderar på att ringa upp Jonas och fråga:
1. Om han ff är intresserad av bokhyllan (det är jag rätt säker på att han inte är)
2. Hur han tänkte när han lät bli att ta 30 sekunder för att ringa mig och meddela att han fått förhinder/ändrat sig
3. Fråga hur det känns att han kommer att omnämnas i min (på Bonniers förlag) kommande bok om svenskar och deras vanor, i kapitlet "svenska manér".

Jag vet att man inte ska lägga såhär mkt energi på en människa som uppenbart är en idiot men det struntar jag faktiskt i.