onsdag 29 augusti 2007

Höst

I förrgår värmde den upp, igår var den ett faktum och idag är det en rätt fin höstdag. De senaste åren har jag tyckt att det har varit mysigt när hösten har kommit men i år känns det mest vemodigt.

Törnblad rev precis i sista försöket på 2,21 och kom därmed sist i höjdhoppsfinalen i VM i Osaka, trist. Förhoppningsvis blir det ändå lite medaljer idag.

Har f.ö. klippt de sista banden till gamla lyan; hämtat min cykel, toaborsten (!) och lämnat lite papper till Strandlund, min nya ickefavorit. Jag gav honom en av mina fina, dyra stolar i utbyte mot att slippa flyttstäda. Nu totalrenoverar den fräcka jäveln hela lyan, alltså fanns det inte ngt behov av flyttstädning. Han lurade helt enkelt till sig stolen. Jag är faktiskt rätt lack.

Vad säger ni få men kära läsare - har jag rätt att vara sur eller ej?

3 kommentarer:

Anonym sa...

Jag skulle vara skitsur... Vilken taskmört!!

Anonym sa...

Sicken luring!
Kunde han inte fått behålla din gamla, snuskiga(?) toaborste som "tack"?
Eller var den exlusiv?

Tove Kungsholmen sa...

Jo, den var "exklusiv", annars hade jag skitit i den! ;)