fredag 21 september 2007

Farbror Schulman

De flesta har en åsikt om Alex Schulman, så även jag även om jag varken kallar mig fan eller motståndare. Han är rolig ibland och pinsam ibland men framförallt förstår jag inte riktigt hypen kring honom, folk har väl varit elaka förr?

Läste hans krönika i .se idag. Den handlade mest om ungdomars skriftspråk och var ganska dålig. I vilket fall så fick den mig att börja fundera över hur gammal människan är. Han gav exempel på hur ungdomar av idag skriver: med versaler eller med massor av vokaler när de vill understryka ngt lite extra, med asterisker när de vill visa känslor, med z istället för s och uttryck de gärna använder sig av är "gah", "argh" och "naw".

Kan inte säga att jag använder mig av alla ovanstående "nymodigheter" men en hel del av dem. Är jag en ungdom? Är Alex Schulman en gubbe? Spänningen är olidlig.

1 kommentar:

Kajsa sa...

Jag har inte ens orkat läsa honom. Läste en intervju med honom och blev inte mer intresserad. Kanske borde kolla. Har däremot läst hans fru en del, gillar henne ibland, spyr på henne ibland. Antar att det gör henne intressant.. ?