söndag 23 september 2007

Klassamhälle söker tittare


Jag vet att det är allt annat än politiskt korrekt att tala om samhällsklasser men nu kan jag inte låta bli längre. Det är så uppenbart att alla måste se det.

Jag tänker på "Ensam mamma söker". Där har vi alla tre klasser representerade. Det märks genom aktiviteterna mammorna tar med killarna på, det märks på typen av killar de har valt, det märks på hur de bor osv. Troligen är det meningen men jag tycker det känns lite obehagligt med tanke på att det är så tydligt.

Övriga tankar om serien
Susanne känns som hon mest vill ha en snubbe som ska avlasta henne hemma och med barnen. Han ska vara händig, trygg och mogen, vi har hajat det nu. Säger hon att hon behöver "en klippa att luta sig emot" en gång till så... Kärleken verkar komma i femte hand eller så.

Mitt heta tips till tjejerna med flera barn är att de nästan måste välja en snubbe som redan har barn, de andra kommer inte palla. En sa "ja, det är kul med barn - spela fotboll och laja lite. Man kan nog bli ngn liten pappa." Eh, nej, det kan du inte!

I övrigt ogillar jag starkt speakerns röst, det låter som hon ska börja garva hela tiden. Att 3:an har tre reklampauser i sina egenproducerade grejer är höstens sämsta tv-nyhet.

I kvällens avsnitt...
...hissade jag snubben som körde hundtricket och dissade lite allt möjligt.

Inga kommentarer: