torsdag 6 september 2007

Efterlyser Robert


"Efterlyst är slut för ikväll men stäng inte av för snart börjar Insider. Vad handlar det om ikväll Robban?"

Kvällens säsongspremiär av Efterlyst avslutades inte som brukligt. Vad har hänt med Insider? Vet att Aschberg har lallat runt på tv8 om det här med Sefastsson men det verkar inte vara ngt permanent. Glädjen över Efterlystpremiären grusades lite av att Insider är ersatt av Nyberg & Törnblom.

Sitter just nu och försöker ta mig igenom första avsnittet. Jag har alltid gillat Renée Nyberg (för att hon pratar bra engelska tror jag), jag ger dem en ärlig chans. Men nej, programmet känns inget vidare. Idén är inte helt dum men jag pallar inte riktigt. Törnbloms röst och framtoning är allt annat än inspirerande och tokpeppandet känns mest jobbigt. Hennes böcker har sålt hyfsat tror jag vilket betyder antingen att hon faktiskt är bra eller att folk är alltför törstiga efter det just nu så populära "självhjälpskonceptet".

För övrigt så är alla tv-premiärer bland det bästa med hösten. Dessutom är det ju helt legitimt att sitta inne på kvällen och glo på tv. Picknicksäsongen är död!

I söndags tittade jag på Ensam mamma söker. Kunde inte bestämma mig för om det var härligt pinsamt eller pinsamt pinsamt men jag kommer titta igen nu på söndag. Klart är iallafall att dokusåpagenren är stendöd, nu är det bara mysreality med ensamma bönder, ensamma mammor och ensamma (?) män i en by som gäller.

Bild från tv3.se

Inga kommentarer: