söndag 18 november 2007

Megamauro på Kungsholmen


Lyssnar på Mauros "Kungsholmen" för tredje ggn på raken och jag kanske inte behöver säga att det blir en fjärde?

Klassisk Mauroinledning med raden "Kanske var vi för unga då". Intressant mot slutet med en höjning som får vilken Melodifestivaldeltagare som helst att blekna (nästan). Lagom mkt Holmenromantik även om han inte nämner några adresser. På det stora hela en vacker Maurolåt som får bra betyg av mig. Jag är dock lättköpt. Har megamauro just nu - lyssnade nästan uteslutande på honom hela vägen hem från NY.

Mest lättköpt är jag väl ändå tack vare titeln: hade jag kunnat ogilla en låt som heter så? Svaret är väl självklart.

2 kommentarer:

Kajsa sa...

Man skulle kunna sälja in en hel serie grejor till dig under rubriken "Kungsholmen". Helt onödiga prylar naturligtvis, men ett måste för varje riktig Holmenälskare, mowahaha! ;-)

Tove Kungsholmen sa...

Haha, det tror jag också!