lördag 12 januari 2008

Dåliglivs

Var på Coop Daglivs idag. Same shit, annan ägare. Varför accepterar folk den affären? Det är dubbelt så mkt kunder/m2 än i ngn annan affär i stan, det är inte speciellt billigt, personalen är inte så trevlig, det är alltid sega kassaköer, det är stort utav helvete, glömmer man ngt vill man ha taxi för att åka tillbaka och hämta det (flygplan om det var på en annan våning).

Den stora frågan är varför jag ändå går dit ngn enstaka gång? Varför gör jag det? Och jag måste gå dit igen för jag hade glömt kupongen som skulle ge mig en påse gratis cashewnötter. Suck.

En rolig grej är att igår hade någon hamnat på min blogg genom att googla på "varför ägs dagliv av Coop det tycker jag är dåligt". Jahapp. Jag ska skratta så det ekar inne på ett tomt Daglivs när "Willys" öppnar på andra sidan korsningen.

Jag borde bli antidaglivslobbyist på allvar. Skrev en insändare till Vårt Kungsholmen för ngt år sedan där jag upplyste andra föräldrar om hur dyra barnprylarna är där. Det gör ont i mig när jag ser hur de kånkar iväg på X antal blöjpaket som de betalar överpris för. Det är egentligen deras problem, jag ville kanske mest skadeskjuta Daglivs. Insändaren kom (som alltid när jag skriver insändare) med och Daglivs replikerade veckan efter. Ett pinsamt dåligt svar, jag vann!

På listan över möjliga (men inte dröm-) yrken i förra inlägget lägger jag till:
* Antidaglivslobbyist
* Insändarskribent

Tror inte att ngt av dem skulle generera någon lön att tala om dock.

1 kommentar:

Kajsa sa...

Jasså, har affären bytt ägare. Märkligt, jag tänkte just på Vivo Daglivs idag och tänkte att de nog alltid kommer att förbli Vivo (fråga mig inte ens varför jag tänkte på det)