onsdag 20 februari 2008

Lovisa international


Lovisa har fått smaka sushi sen hon var sex månader (till mångas förfäran) och idag var det premiär för sushi till middag. Det är ingen tvekan om vem hon brås på och jag inser att vi går en dyr framtid till mötes.

Hon börjar ha en del fuffens för sig. Ikväll när vi tittade på "Pippe" på TV så ville hon absolut ge henne sin nalle och häromdagen fick hon bära ett kaffepaket på väg från affären. Plöstligt tappade hon paketet på gatan, plockade upp det och blåste på det som om det hade slagit sig. Söt!

En dag förra veckan när jag hämtade henne på dagis vinkade hon glatt och ropade "bye bye" när vi gick. Jag blev milt uttryckt förvånad. Snart fyller hon två, då höjer vi ribban till franska och italienska.

4 kommentarer:

C a t r i n e & co sa...

vid de tillfällen jag frågar celia vad hon vill ha att äta så säger hon: sushi. hon äter m pinnar (dock inte så snitsigt) och älskar sojan. Men Killian gillar inte sushi, det är bra det, för då får jag och Celia fler.

Anonym sa...

Frisören heter Linda Blixt. Hon klipper väl mest kvinnor tror jag, men Angelina klippte hon snabbt och fint tycker jag. Ska jag kolla med henne vad hon skulle ta en för en barnklippning?

Linda Q

annelie sa...

Oj då. Nisse har aldrig testat sushi. Men det kanske är dax för det snart! :)

hanna sa...

Vi har också en sushilover. Måste beställa en egen sexbitars utan wasabi åt honom numera.

Och bye-bye kommer kanske från Teletubbies? Frank säger samma sak! :D