onsdag 22 oktober 2008

Johan Randstorm

Finn tre fel i mailet som damp ner i min inbox tidigare idag:

"Hejsan! Mitt namn är Johan Randstorm och jag ska hyra ut min 2a som ligger centralt i Stockholm.

Det är en vindsvåning med stukaturer och fungerande kakelugn. Bostadsrätten finns på ö-malm, är betald och har inga lån.Jag har alla nödvändiga papper klara som krävs för andrahands uthyrning. Jag tänker inte ta någon ockerhyra som många gör på tex. blocket, hyran ligger på 3400 kr i månaden ink el och bredband, det är sjävla hyran som bostadsrättsföreningen tar. Då jag ska resa bort genom jobbet och kommer att vara borta i 3 år. Det är en perfekt lägenhet för tex unga människor. Bostadsmarknaden ser ju ut som den gör i sthlm och då är detta perfekt. Kanske du har en kompis eller en vän som behöver en lägenhet, lämna gärna ut min mailadress isånafall.

Berätta vem du är, ålder, vad du jobbar med och gör på fritiden och varför just du vill hyra min lägenhet? Lämna ett mobilnummer där jag kan nå er, viktigt då jag inte är inne på min mail så ofta. Detta är inget spam utan ett sätt för mig att hyra ut min lägenhet till en lämplig person. Tycker ni det är jobbigt så är det bara att strunta och svara.

Ofullständiga svar beaktas ej!



Först till kvarn!

Hoppas vi hörs



Mvh Johan Randstorm"


Klara berättade om precis det här mailet i helgen. Är troligen en fjunig typ som driver nån nystartad 18-årsklubb och vill samla på sig mailadresser och mobilnummer till lämpliga besökare. Eller så är det något värre. Killen är en riktig klant iaf.

Facit:
* If it sounds too good to be true it normally is.
* inte så sannolikt med kakelugn och stuck i en vindsvåning.
* Om han aldrig kollar mailen, hur ska han då se de mobilnummer han får som svar på densamma?

2 kommentarer:

Anonym sa...

Haha, att du hittar sånt, det är så bra!

Ser att du också nattugglar btw. ;-)

/F

Kajsa sa...

Hm, jag började bara kolla alla särskrivningar och felstavningar.