tisdag 4 november 2008

Valvaka?

Jag var sjukt trött av jetlag och endast två timmars sömn på planet men...jag råkade somna en stund på kvällskvisten och nu är jag i finfin form. Suck.

Att valvaka känns ändå för pretto. Dessutom vet man ju aldrig med det där landet, rösterna kanske inte är färdigräknade förrän nästa år och då vet man ändå inte vem som egentligen vann.

Är övertygad om att Obama tar det. En intressant grej är att mediabevakningen och hypen runt valet defininitivt är större eller iaf lika stor här hemma som i staterna. USA Today hade en snutt på förstasidan och en halvsida i tidningen i måndags. New York Post hade lite mer men inga mängder. Alla svenska tidningar jag tog i gaten på väg hem hade betydligt mer.

Ändå är intresset för det här valet rekordstort, både i USA och i Sverige. Gissar att anledningarna är Obama, tröttheten på Bush och kanske den pikanta kombon krigsveterangubbe/hockeymorsamotaborter.

Imorgon vet vi. Eller så vet vi 2009. Jag var i Florida sist under rösträkningsskandalen och ska dit igen runt jul. Hoppas verkligen att de har räknat klart då.

Inga kommentarer: