fredag 26 december 2008

Living large


Det var inte bara Kalle som blev glad när jag kom hem från apoteket

Allt är stort här som bekant. Bilarna är stora, människorna är stora och apoteken är stora. Apoteken får mig att må riktigt bra. Jag skulle nog kunna spendera en hel dag på ett. I New York är det mest trista Duane Reads' överallt, här är det Wahlgreens' som dominerar men lätt bäst är CVS. Var där ensam precis. Tog mig i kragen och gick efter bara nån halvtimme och 43.53 dollar. De har precis allt - smink från 73 märken, öl, strandprylar, kläder, böcker, godis, mediciner, värdelöst benvax och champagne. Vad mer kan man begära?

3 kommentarer:

annelie sa...

Håller med. I Kanada fanns London Drugs, en regnig och tråkig dag kunde man lätt gå dit och spendera någon timme och några dollars.

Tove Kungsholmen sa...

Det värsta är att jag skulle kunna spendera en månadslön och minst en arbetsdag där inne...

Tove Kungsholmen sa...

Det värsta är att jag skulle kunna spendera en månadslön och minst en arbetsdag där inne...