måndag 8 december 2008

Min stora lilla tomte



Lovisa börjar bli riktigt stor:

* De senaste dagarna så har hon kissat på "toletten" flera gånger.

* Hon har börjat glo sådär jobbigt på andra människor som småungar brukar göra.

* När jag nattade henne ikväll så hoppade jag över en ynka rad i boken Emma går till tandläkaren. Jag läste bara "tandsköterskan sätter på Emma en haklapp" varpå Lovisa genast fyllde i "av papper".


Hon är så go och underbar trots sina små trotspsykbryt, jag älskar henne mer än vad jag någonsin kommer kunna säga. Hanna länkade till en sida om trots och en om hur man pratar med barn om kön, sexualitet och sånt. Good stuff!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Gogris! Kram till er

Anonym sa...

Är det luciatåg för lilla fröken L i veckan eller?

Anonym sa...

Är det luciatåg för lilla fröken L i veckan eller?

annelie sa...

åh vilken söt tjej!