tisdag 17 februari 2009

Jag är tydligen en Vimmelmamma

Västergötskan hade gjort ett test där man kunde se vilken "stor" blogg ens egen liknar mest. Fick för mig att man kunde bli Alex Schulman eller Blondinbella och inget mer typ. Döm om min förvåning när jag blir Vimmelmamman. Läser ju henne mer eller mindre regelbundet men tycker inte att vi skriver lika. Inte alls.

Nu är jag sjukt nyfiken på vad tusan den där siten går på. Tjack? Nä, men vilka variabler mäter den? Man får svaret på två sekunder. Måste handla om längd på inlägg, antal bilder och sånt. Eller? Nån som faktiskt vet?

Om man ska sammanfatta min blogg med deras ögon blir det såhär:"Årets hjälte-mamma i ständig kamp mot skitsjukdomen. Dock otroligt nog oftast med ett leende på läpparna. Styrka. E-handlare med fokus på roliga prylar. Är inte sen med att kasta en känga på företag som inte gör sitt jobb. Vill dock allra helst bara visa bilder på gulliga djur. Gulligt rosa med rosetter och romantiska rosor. Har även en viss förkärlek för Hello Kitty och spetsar. Skicklig fotograf med öga för detaljer. Branschnyheter blandat med duknings- och pysseltips. ”SEO-proffs” som skulle göra precis vad som helst för en inlänkning, även om det innebär att man måste kliva över ett och annat lik. Motto: Arga läsare länkar mer!"

Det finns ett uns av sanning i "kasta känga på företag", "gör vad som helst för en länkning" och naturligtvis "skicklig fotograf" men resten är så långt ifrån mig man kan komma. Känner mig onekligen mer som Schulman eller E-handlaren än rosa spetsar och rosetter. Rätt kul iaf.

1 kommentar:

Västgötskan sa...

Jag vet inte hur de mäter. Men en nypa salt ska nog inkluderas.

En kompis till mig som är så långt mode och smink man kan komma, blev Blondinbella, så... Ha ha! :-)