torsdag 26 mars 2009

"Det är aldrig några som helst problem med Lovisa"


På väg ut för att äta julaftonsmiddag i South Beach, Miami

Snart fyller du tre år min lilla tjej, det sedvanliga tårdrypande födelsedagsinlägget sparar jag tills dess.

Igår var vi på utvecklingssamtal på dagis. Vi fick veta att du är en glad tjej som är lätt att ha och göra med, en som alla gillar och som aldrig orsakar konflikter men som kan säga ifrån när det behövs. Du är bra på att hitta på lekar och utomhus är du ständigt i rörelse, fysisk som du är. Du äter bra, helst soppa eller sås och du har börjat sova kortare stunder än tidigare. Du är ordentlig och säger gärna till de andra barnen när de gör fel eller visar hur man egentligen ska göra.

Jag vet inte vem du brås på förutom det där sista, det kommer från mig. Fysiken lär komma från pappa. Men det där kavata, självklara sättet att alltid märkas och synas men utan att ta alltför mycket plats, det måste komma från dig själv. Jag är stolt och glad över att vi har lyckats få en så självsäker och fin liten tjej.

Rubriken är ett citat som din fröken Malin upprepade flera gånger under samtalet. Trots att du någon enstaka gång får dina galna trotsbryt så kan jag inte annat än att hålla med. De här tre åren har varit en easy ride, det är lätt, spännande och roligt att vara din mamma!

(Nu blev det visst lite tårdrypande iallafall. Det är som att öppna en kran när jag börjar skriva om dig.)

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hon är ju så galet söööt som alltidf!

Tess

Anonym sa...

Ja, det blev lite sobbigt ändå. Jag började redan efter första meningen.
Hon är inte bara söt utan problemfri också :)

Anonym sa...

Haha... jag gråter så det skvalar, trots att jag inte känner någon av er. Knäppt!