tisdag 10 mars 2009

En negativ kossa i klassen

I min klass finns det en tjej. Jag tror att hon hatar mig eller nåt ditåt. Jag har aldrig gjort henne något förutom att jag är smartare och snyggare än hon då. Så fort jag säger något tycker hon tvärtom. Hon himlar ofta med sina koögon mot mig när jag frågar något. För att understryka hur knäpp jag är säger hon gärna "ahmen" i anslutning till ögonhimlandet.

Varför är vissa människor sådär? Fattar de inte att det blir roligare för alla om de är trevliga? Hur felknullade, avundjuka eller felsidesvaknade de än är?

11 kommentarer:

Västgötskan sa...

Det finns alltid människor som tycker det är "roligt" att snacka skit och/eller gå bakom ryggen på andra.
Att göra det direkt MOT en person är fruktansvärd brist på respekt och säger mer om henne än om dig!

Hur man blir sån, kan nog vi "uppfostrade" bara spekulera i...

cleanlivingbymed sa...

Jag hade en gammal klasskompis som talade i gåtor, latinska ord och ordspråk. Han trodde att han var så duktig, suckade när andra svarade fel och hade alltid alla rätt på proven. Och vi andra var dumma i huvudet som inte kunde 9:ans multiplikationstabell i ettan. Tills den dagen ( för några år sen) då jag träffade honom i en liten håla i norrland med snus på kinden och smutsiga kläder. Då sparkade jag på ett mycket trevligt sätt på en som redan låg.
Töntigt kanske men det känns ganska skönt nu =)

Jag förstår inte heller varför vissa är så. Deras liv måste vara så tråkiga!

Anonym sa...

Instämmer helt och hållet med ditt inlägg.. folk verkar inte riktigt funtade i skallen.. ja vissa iaf..
Det är illa.. Blev mobbad sist i gymnasiet då man tror folk har mognat till sig.
Men så träffade jag en av mobbarna för ett år sedan och då förstår jag varför jag blev mobbad.. :)
Fin blogg förresten..

Anonym sa...

Tove, jag blir nyfiken när du skriver så! nästan som jag vill be om ytterligare information.. :)

Anonym sa...

Jag vet inte jag, men är du lite narcissistisk och förmer?

Tove Kungsholmen sa...

Trodde inte att inlägget skulle ge nån respons, ville mest skriva av mig efter ett nytt ögonhimlande.

Malin
Haha, undrar nästan om du går i min klass trots att det står Norrland!

Anonym
Jag är ju narcissistisk och förmer så då är allt i sin ordning.

Tove Kungsholmen sa...

Malin
Haha, nu kom jag ju på vem du är! Jag kan skriva vem det handlar om på FB om du vill!?

Anonym sa...

haha du får ju inte ha glömt mig REDAN! känns som om jag kanske inte gjorde så mkt nytta på ki ändå..
skriv gärna på fb, behöver lite uppmuntran i mitt eviga tentapluggande.

Anonym sa...

Men Tove, jag har ju inte bara pluggat med dig, utan även gått på samma dagis! Du är bäst! Tänk på d nästa gång det himlas. Brukar oftast ligga ngn avundsjuka i bilden, somliga har inte förmågan att sprida glädje. Ändå så förvandlas man till ett irritationsmoln!
/Lovisa

Anonym sa...

Herregud! Är det ingen som funderar på varför det himlas? Kan det inte bara vara så att Tove helt enkelt är så egenkär och aldrig har nåt vettigt att säga och att alla är trötta på hennes röst? Bara för att det är hon som klagar betyder det inte att den andra är en kossa.

Anonym sa...

Svar till inlägg 15 mars 21:31
Tove har vettiga kommentarer. Alla är inte trötta på hennes röst. Och egenkär är inte fel att vara - bara det kommer i lagom mängd! Så tro inte att du kan tala för alla. Vad jag vet och anser så ska alla ha rätt att yttra sig. Finner du det så svårt att lyssna så kan jag få meddela att klassrummet har en dörr, följt av en dörr till, följt av en hiss och följt av en entrédörr och vips så är du utom räckhåll! Kör på den nästa gång.