söndag 8 mars 2009

Lilla grannen

Snart visas grannarnas lägenhet. Funderar nu på hur jag ska agera:

* Gå hemifrån och slippa alla idioter som går sönder gräsmattan
* Stanna hemma och glo på alla idioter som går sönder gräsmattan
* Gå dit och leka spekulant som inte går sönder gräsmattan
* Stå och vingla på den söndergådda gräsmattan med en cigg i handen, en kudde under tröjan och en snorig, tovig Lovisa i handen

Det lutar åt alternativ 3 men mamma får vara spekulant. Jag ska bara ta på mig mina största öron och lyssna på vad folk tycker. De stora ögonen tar jag också med så att jag ser om nån ser trevlig ut.

Kan tillägga att jag har stor erfarenhet av detta. Så fort en lägenhet visades på Kungsholmsgatan 40/Wargentinsgatan 2 så var jag där. Likadant på Kungsholmstorg. Avslöjar dock aldrig att jag är lilla grannen. Jo, en gång på Kungsholmsgatan när folk oroade sig för polissirener sa jag att de satte på dem först utanför Konsum. Det var sant. Nästan.

2 kommentarer:

Västgötskan sa...

Alternativ 4, helt klart! :-D

Anonym sa...

jag hade gjort alternativ 4 :) Så skrämmer du bort dem från gräsmattan :D