onsdag 4 mars 2009

En pung eller ett kladdigt, kanderat äpple


Nicky Taylor i "How dirty can I get"

Update 5/3
Varje onsdag klockan 22.00 sänder 3:an en dokumentär där den brittiska reportern Nicky Taylor under sex veckor undersöker ett fenomen som ligger i tiden. Förra veckan hette filmen "how young can I get" och handlade om hur mycket yngre hon kunde se ut efter sex veckor med hjälp av cremer, operationer och annat. Igår kollade hon hur smutsig hon blev av att inte duscha eller ens tvätta händerna under en lika lång tid. Bakterieprov togs från alla delar av hennes kropp både före och efter experimentet. Kan avslöja att hon faktiskt inte blev speciellt skitig. Det som var mest illa däran var håret.

Hon lyckades efter lite om och men även hitta en kille som heller inte tvättade sig under de sex veckorna för att jämföra om det uppstod några skillnader dem emellan. Han blev aningen smutsigare men de luktade ungefär lika illa enligt utomstående. Ett av de äckligare inslagen var när killen jämförde sin pung med ett kladdigt, kanderat äpple.

Nästa vecka heter filmen "Should I smoke dope?" och handlar om effekterna av cannabisrökning, naturligtvis bolmar Nicky själv friskt.

Jag tycker serien är skitrolig och kan varmt rekommendera den!

Bild från Daily Mail

2 kommentarer:

Anonym sa...

Ha ha, det måste jag se "Should I smoke dope?" :D

Det var ju riktigt vidrigt när de inte dushade, jag kan bara föreställa mig hur vidrigt det måste ha luktat, urk...

Anonym sa...

jo hon var lite mer hardcore. haha.

man ska ju inte sluta tvätta sig HELT! eller byta kläder! haha. t.o.m djuren tvättar ju sina kroppar! Antingen med vatten, saliv eller jord.

(sen måste jag tillägga att jag inte luktar alls även om jag går dagar utan att tvätta mig. Och folk påpekar alltid att mitt hår luktar gott fast det gått en vecka sen sist!)