fredag 3 april 2009

Bitterfitta

Som om det inte var nog med att dagen redan känns tokseg så loggar jag in på Facebook och en massa fredagsglada, pretto statusrader sticker mig i ögonen:

det ligger i luften, Fredag!
tvättar fönster för nu är det VÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅR
Freeedaaag!!!
gillar läget
underbara soliga lediga fredag...
Trivs, trivs, trivs med mitt liv =o)
är så sjukt mycket fredag att det är löjligt
♥ ♥Love Life ♥ ♥
bio ikväll!
är nykär
Trevlig helg till er alla!

Rub it in bara. Jag städar, tvättar och är förhållandevis bitter. Till mitt försvar så är detta tredje dagen den här veckan som jag är hemma med Lovisa. Kör tågbana, bygger lego, spelar ballongspelet, lägger pussel, ger låtsaspresenter och sjunger ja må hon leva, inte vet vad jag ska ge barnet till lunch och middag osv.

Tjohoo, nu ringer det!

2 kommentarer:

Västgötskan sa...

Ha ha, det låter helt klart som facebook´s underbara värld. Där alla skriver en rad, om hur perfekt deras liv är... (Som om det vore sant. Jo kanske ibland, men inte alltid!) :-D

Lisa sa...

erkänner mig skyldig till en av dessa statusuppdateringar.. Men jag vill påstå att det var dags, bittrare och tröttare facebookare än jag har varit de senaste tre månaderna får man leta länge efter.. Hoppas du har en bra dag! Lycka till med kalasandet! :)