måndag 6 april 2009

Blödig måndagmorgon


En av gårdagens alla presenter

Känner mig helt blödig över att lämna Lovisa på dagis. Jag var ju hemma med henne tre dagar förra veckan och så har det varit helg, känns hårt att vara ifrån varann nu. Blir också alltid lite blödig när hon fyller år. Kan inte riktigt förklara varför men det hänger väl ihop med att hon blir äldre och att tiden går så fort. Samtidigt som det är underbart att se henne utvecklas så är det på något sätt sorgligt att hon blir stor så fort. Tror det finns en del föräldrar, kanske främst mammor som vet vad jag menar.

Nä, nu har jag tårar i ögonen. Nån måtta får det vara.

3 kommentarer:

Västgötskan sa...

Jag vet precis hur du menar!
Framför allt har jag ångest över att skola in yngsta sonen på dagis i augusti.
Äldsta sonen var precis lika gammal (15 mån) när han skolades in och det gick som en dans. Men på något sätt jämför jag ju lill-killen med den store nu, så han känns plötsligt såååå mycket mindre..?! :-O :-(

Anonym sa...

Kolla fejan..
/K

elska sa...

Jag känner likadant på måndagar. Saknar mina små gosungar..