onsdag 1 april 2009

Kom tillbaka, allt är förlåtet!


Jag hade en blå från Punktshop. Kalle hade en grön Alpha. Klasskillnad.

Ett inlägg hos V-göt fick mig så sugen på bomberjacka. Massivt sug. Inte den där tighta, trendiga Stureplansmodellen i tunt, svart prasseltyg utan den bulliga 90-talaren med brandgult foder. Jag har tagat i min. Tung sysselsättning för 90-talsfjortisar. På ärmen finns silverstänk från när Elias och jag bråkade om en silverpenna som pajade över hela mig. I fickan ligger säkert någon autentisk 90-talsdetalj. Återkommer om vilken när jag har hämtat jackan hos pappa.

Och nej, jag tänker inte ha den på stan. Men om du ser nån i en äkta fuskbomber från Punktshop så kan det vara jag.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Det är ett aprilskämt, va?!

Tove Kungsholmen sa...

Fan vad olyckligt! Är inget skämt!

Anonym sa...

Asch, jag ber om ursäkt från djupet av mitt hjärta. Det var inte meningen att göra dig ovän med mig.

Tove Kungsholmen sa...

Ingen som helst fara. Det krävs mkt mer än så för att göra sig ovän med mig! :)