onsdag 29 april 2009

Trafikinfarkt och allmän kollaps

Inte gratis att parkera direkt, blir dyrt att ha en pratglad läkare

Innerstan i rusningstrafik är en stor trafikinfarkt. Den enda fördelen är att jag blir av med lite aggressioner om jag är ensam i bilen. Idag har jag tutat järnet, sprutat ur mig fula ord och kört mot rött/mörkgult tre gånger. Det senare beteendet är svårt att förstå. Man kan bli av med körkortet men i mitt upphetsade tillstånd så faller det liksom ur medvetandet.

Farbror doktorn kom inte med nån lösning. Irriterad i halsen. Snor i bihålorna men inte sinuit. Han körde upp en tre meter lång pinne i näsan på mig vilket var allt annat än behagligt. Pinnen blir en odling som jag får svar på på måndag. Att behöva fortsätta må såhär till måndag känns som en dödsdom. Hade hoppats på penicillin och snabbt tillfrisknande men penicillin verkade han inte vilja ge mig alls på grund av graviditeten. Har funderat på om jag helt enkelt har svininfluensa. Det vore en rimlig förklaring.

601,50 kostade min lilla utflykt (parkering, läkarbesök, Apoteket) exklusive bensinkostnad. För att pigga upp lite extra hade parking heaven förvandlats till parking hell när jag kom hem. Hittade efter mycket om och men en minmial lucka i en uppförsbacke. Trixade mig in på första försöket efter bara lite närkontakt med bilen bakom. 

Jag är så jävla bitter, arg, ledsen och utmattad att jag snart börjar gråta. Då har jag inte ens öppnat hemtentan än. SKITLIV!

6 kommentarer:

Fyra nyanser av rosa sa...

Här är det lika eländigt, men jag antar att det inte muntrar upp dig :-)!

Kajsa sa...

Vet du, det verkar vara många som har någon diffus form av ont i halsen i kombo med ev feber och snuva just nu. Min mor och Sally. Kalle och Anders (på jobbet) har ju båda haft ont i halsen. Nu har jag börja få skitont. Kanske är det svinflunsan vi har allihop?! :o

Västgötskan sa...

340 kr dygnet?! :-O :-O
Fy fan, vad glad jag är att jag bor mitt i en "håla". Mestadels gratis parkering i hela stan, bortsett från något enstaka undantag. Och där kostar det (tror jag) ca 1 kr/timmen eller nåt...

Tove Kungsholmen sa...

Bloggen
Nu är det över men i de mörkaste stunder kan det ändå vara skönt att någon annan har det lika jävligt även om det egentligen inte är nån tröst.

Kajsa
Samma där, vill inte att nån annan ska vara sjuk men det känns lite bättre om det inte bara är mig det är fel på. Vi får se om den är svinflunsan helt enkelt! Krya på dig!

V-göt
Jorå, det kostar att ligga på topp! ;)
Detta var alltså ett parkeringsgarage ett stenkast från Stureplan. Att parkera på gatan i innerstan kostar 12 kr/timme överallt utom i hårdcity där även det kostar mer. Dock inte 14 för tio min.

En krona i timmen låter som en utopi. Plus att jag inte kan låta bli att undra vad syftet då är med att ta betalt? Har sett avgiften 1 kr/h en gång, i Västervik. Trodde inte mina ögon.

Västgötskan sa...

Syftet? Tja, det kan man fråga sig. Att få in 140 kr/dag är kanske mer värt här i urskogarna. :-D

Tove Kungsholmen sa...

Men en krona i timmen borde bli 24 kr/dygn? Om det inte är flera platser som alla kostar 1 kr/h förstås. Annars är jag trög...