söndag 24 maj 2009

IKEA vs. Tove, 2-1


Laddade och tända på väg mot entrén

Vet inte hur jag tänkte men jag tror att det var något i stil med sol och sista helgen före löning=lite folk. Jag hade rätt om solen och lönen men fel om folkmängden.

IKEA-Tove, 1-0

Beklämmande många av mina medshoppare var feta, hade feta barn och såg allmänt trashiga ut. Trodde det var ett tvärsnitt av befolkningen som handlade på IKEA. Hoppas nu innerligt att jag hade fel för om det är sådär svenskarna ser ut så är vi ute på jävligt hal is. Egentligen vet jag ju via skolan att isen är precis så hal. Det blir bara så obehagligt när statistik förvandlas till verklighet.

Som vanligt så fanns inte det vi åkte till IKEA i SKHLMN för, det kommer in imorgon. Detta informeras man inte om förrän man kommer till det j-a tagsjälvlagret. I en fungerande butik skulle detta meddelas redan på den avdelning där möbeln visas så att man slipper vandra lycklig genom resten av varuhuset och plocka på sig en massa jox. På lagret tänker man att man ska lämna joxet och skita på hela IKEA men det slutar med att man larvar hem 1000 kronor fattigare och 14 kilo jox rikare. 

IKEA-Tove, 2-0

Upplevelserna i kassan piggade dock upp. Vi ställde oss i blippasjälvkön. Bakom oss stod Peggy och Al Bundy och pratade ämerikänska och jag snattade en prydnadskudde värd 79 pix mitt framför ögonen på två blippkontrollanter. In your face IKEA!

IKEA-Tove, 2-1

Jag lovar, redan imorgon...

4 kommentarer:

Janna sa...

Haha, hämnden är ljuv! Helt i min smak.

Västgötskan sa...

SKHLMN...? Jag antar att du menar Skärholmen?
Ni stockholmare har en tendens att tro att alla svenskar ska känna till "hålorna" utanför Sthlm (den sistnämnda kan nog de flesta!) ;-)

När jag pratar med kunder på jobbet, frågar efter deras tfnnr och de säger: "478..." då kan man ge sig sjutton på var det kommer ifrån.

"Vilket riktnummer har du", brukar jag lite syrligt fråga.. :-D

Me PINEL sa...

Same same but different.. i en annan del av världen. Jag fick alla rätt när jag akte till IKEA igar kl 10 pa morgonen! Inte en kotte, alla var ute och lapade sol (eller kanske sov). Jag hade bara värmeljus pa listan, men lyckades tjacka grejer för 350E! Duktig flicka! Sa da fick äntligen till ett par sjysta ljuskällor till vart vardagsrum.. och nya växter till balkongen! Inkl ny badrumsmatta och nytt rivjärn (vart resten av kosingen gick försökte jag kontrollera pa kvittot vid läggdags, men det är lika obegripligt här, trots franska stödordsförklaringar i marginalen).Hur som helst kunde jag grymt nöjd efter lite enkel montering (alla skruvar fanns med) välkomna min man hem fran en heldag med paintball och svensexa till ett nystajlat hem och drink pa den frodigt gröna balkongen! YES!
Bisous ma belle!

Katinka sa...

Ja, men det där är ju så typiskt IKEA liksom. Det var evigheter sedan jag var där för jag orkar helt enkelt inte med stället. Illa ju. Får handla någonannanstans istället...
Bra att du snattade en prydnadskudde. Något ska man väl ha för besväret...