fredag 15 maj 2009

Är du prenumerationsmissbrukare?

Jag heter Tove och jag är prenumerationsmissbrukare. Mitt missbruk är väl utvecklat, har tappat räkningen men tror att jag har åtta eller nio tidningar nu. Två är förlagets egna så det är tveksamt om de räknas men jag passerar gränsen för missbruk även utan dem.

Anledningen till missbruket är såklart prenumerationsgåvorna. De blir bättre och bättre hela tiden och det är nog därför det har gått såhär långt. Igår kom en faktura från Vecko-Revyn. Jag minns inte ens vad man skulle få för gåva med den. Plus att Vecko-Revyn är värsta fjortistidningen. Hallå lixom.

Eftersom jag är i branschen så vet jag hur förlagen funkar och jag är noga med att avbeställa så fort det bara går. Jag har hittills aldrig fått en enda tidning utöver de som ingått i erbjudandet.

Nedan kan du göra mitt enkla test för att se om du befinner dig i riskzonen eller redan har ett utvecklat missbruk.

Hur många tidningar (magasin) prenumererar du på?
A. 0-2
B. 3-4
C. 5 eller fler

Resultat:
A=bruk, du är helt normal
B=riskbruk, passa dig jävligt noga
C=missbruk, du är redan körd

2 kommentarer:

Västgötskan sa...

Jag är nog korkad, för att istället för att prenumerera på dem köper jag lösnummer vilket blir betydligt dyrare... :-P

Men jag ligger ändå på 2 stycken; Cosmo och Solo. (Ok, jag erkänner, skulle någon av dem vara slut eller jag inte har något val, så har det slunkit ner en eller annan veckorevyn genom åren). :-D

Annelie sa...

Oj, jag är visst också en missbrukare....

Vi är några Stockholmsmammor som ska föda i oktober och som ska försöka ses snart och fika. Vi har en tråd på "familjeliv" kika in och häng med du också om du vill! Skulle vara kul att ses!

www.familjeliv.se/Forum-11-231/m43931696.html