torsdag 7 maj 2009

Provocerande datumfreak

Iom att jag är datumfreak så vill jag gärna få till ett så soft datum som möjligt för bebisens ankomst. Märker att det provocerar folk. Det verkar vara den här graviditetens motsvarighet till att jag förra gången ville ha snitt. Vad är det som är så störande? Någon ska bestämma datumet för mitt barns födsel. När jag nu har möjlighet att vara denna någon, varför inte ta chansen?

Kan tillägga att det delvis är samma människor som blir provocerade av min vilja till datumval som blev provocerade av min snittönskan sist.

Återigen, det är min kropp, mitt barn och min kalender. Så vitt jag vet iallafall.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Hmmm, mysko. Det stör mig inte alls. En stilla undran bara, vart hittar du alla dessa människor som blir provocerade av ditt privatliv?

Tove Kungsholmen sa...

Lite här och var, det är både folk jag känner och folk jag inte känner som man pratar med i något sammanhang.

Bra att det inte stör dig! Nyfiken fråga: varför är du anonym?

Tove Kungsholmen sa...

Och angående huruvida de blir provocerade så vet jag ju inte men jag gissar att det är nåt ditåt iom att de ifrågasätter val som för mig är privata och inte på något sätt påverkar dem.

Ellamamman sa...

Jag blir nyfiken på varför du valt just det datum som du har valt?! Du får gärna maila mig via min blogg om du inte vill outa dig.

Tove Kungsholmen sa...

Ellamamman
Jag har inte valt än, blir efter rutin-UL om några veckor men jag ska försöka få till ett bra datum i den mån det går.