lördag 6 juni 2009

80-talisterna, en förvirrad generation?

Jag är rätt förvirrad nu. På olika ställen läser jag olika saker om 80-talisterna. Vi vägrar växa upp, vi tror alla att vi ska bli kändisar, vi är cyniska osv. Vem ska man tro på, tro på, tro på? Kan verkligen en hel generation vara likadan? Går gränsen alltså helt knivskarpt vid varje decennieskifte? Hör jag verkligen till 80-talisterna? Somliga tycker ju att 1980 hör till 70-talet för var hörde egentligen år noll?

Förvirringen är enorm.

7 kommentarer:

kockajäveln sa...

Härligt snygg blogg du har!:) Vilken é din favoritkaka?

Kajsa sa...

Om du har svårt att växa upp, vill bli kändis och känner dig cynisk (minst 2 av 3 tror jag går bra) så är du åttiotalist. Bara att känna efter. ;)

Tove Kungsholmen sa...

Chili
Tack! Syltkaka/garboöga får det bli.

Kajsa
Tja, två av tre iaf. Eller cynisk och cynisk...svårt att växa upp har jag. Kändisdrömmarna har jag släppt sen många år men det kanske räknas för att jag haft dem?

Anna sa...

Självklart hör du till 70-talisterna om du är född 1980. 80-talet börjar ju först 1981, tro det eller ej!

Så välkommen till den bästa generationen! :-D

Fröken Ellinor sa...

Jag är också född 1980 och jag är också förvirrad. Tycker inte riktigt jag kan kategorisera mig själv som cyniker och kändiskåt... :-D

Tove Kungsholmen sa...

Anna
Ajaj. 70-talet låter lite mossigare på nåt sätt...

Ellinor
Nä, jag menar det! Men vi är ju tydligen varken eller.

Kajsa sa...

Vad är det för dravel? Klart ni är 80-talister! Taffsa inte på mitt 70-tal ni osnutna barnrumpor från 80-talet. 70-talister vill ni garanterar inte vara ändå, vi är alldeles för seriösa och politiska för er.