onsdag 3 juni 2009

En nykter, pålitlig slarver

Barnmorskorna Västermalm har det inte, en adress i Transland känns inte okej

Jonas (?) på Bagel Deli var inte bara snäll, han var faktiskt snygg också. Tror ändå inte jag tänker fortsätta glömma viktiga papper där. Nu är journal, blodgrupp- och sjukdomsinfo, röstkort och tentapapper åter i min ägo. Känns bra, enda nackdelen är att nu finns inte längre nån ursäkt för att låta bli att plugga. Imorgon vid den här tiden ska tentan vara färdigskriven, helst med några poäng hemkammade.

På väg hem från Bagel Deli var det poliskontroll. Den rostiga, vita 240:n före mig blev invinkad men jag såg tydligen pålitlig ut. Synd för det var jag också. För en gångs skull var jag både nykter och hade körkort. Sist jag blev stoppad var jag visserligen nykter men körkortslös. Alltså jag hade det inte med mig. Den gången frågade polisen om jag ägde bilen och vid jakande svar ansågs jag pålitlig även utan körkort. Som jag sa igår, vissa har det, andra inte.

Inga kommentarer: