måndag 1 juni 2009

Sommar i Stockholm

Eller är jag i tropikerna? Måndagen har varit tokhet och alldeles underbar. Dagens enda otrevliga inslag var morgonens t-baneresa som innehöll:

* Svettiga kroppar som trycktes mot min, närmare och hårdare för varje station
* Två Brommabrackor som pratade om att antalet soldagar ju är konstant så iom det här vädret ryker en massa semestersol
* En starkt människoluktande man som hela tiden petade på mig med sitt svettiga squashrackethandtag. Jag var irri tills tanten bredvid fick det uppkört i häcken. Ungefär där vände min dag.

Ljuvligt! (Gällande att det är sämre väder på ingång är det bara att låtsas som det regnar)

1 kommentar:

cleanlivingbymed sa...

Åka buss och t-bana i varm dag är inte min favorit. Det är riktig äckligt med alla svettiga och håriga kroppar som trycks mot en. Brrrr.

Hur gick det med hustittande i helgen?