söndag 26 juli 2009

Dags för beslut om ett tredje barn

Jaha, det här var ju ruskigt stökigt. Jag måste här och nu, på stående fot, i min ensamhet, naken i hallen, bestämma om vi ska ha ett tredje barn. Och om jag i så fall ska chansa på att detta barn blir en dotter. Annars kan det egentligen vara för min del. Kör lite hederlig barnrasism helt enkelt.

Okej, då har jag bestämt att det tredje barnet blir en dotter. Men ska vi ha henne eller inte?

(Jag sorterar barnkläder och ställs inför miljoner frågor varav denna är den jobbigaste.)

Update lite senare
Det blir en dotter till. 1000 kr på NK Barn bör återanvändas.

2 kommentarer:

Malinka sa...

Eller så får Jack Månfare Mustafa krypa i dem? Det är väl inte helt orimligt.

Tove Kungsholmen sa...

Jag har brottats en del med det där och en del rosa grejer slank vidare till honom men det allra tjejigaste fick stryka på foten. Hur gärna jag än vill så kan jag inte... Tur att merparten var unisex.