onsdag 29 juli 2009

I den kungliga sängkammaren


Pinsammare än skvallertidningar?

Jag vet inte vad som flög i mig i kön på mataffären i förrgår, det måste ha varit utmattningen efter allt släpande som orsakade sinnesförvirring. Jag köpte ett nummer av Queen Magazine. Döm om min förvåning när den faktiskt var ganska bra. Hyfsat språk, hyfsat korrekturläst och flera riktigt långa reportage. Att jag är rätt ointresserad av kungligheter var konstigt nog inget hinder.

Läsningen fick tankeverksamheten att gå i kungliga riktningar och just nu är det ju Victoria och Daniel som gäller. De gifter sig om ett år, då är kronprinsessan 33 år. Förhoppningsvis sätter de högsta fart i sängkammaren* då. Efter 35 dalar fruktsamheten rejält och hur tusan blir det om de inte kan få barn? En tronföljare importerad från Kina, går det? Det borde det göra men tänk vad mycket spekulationer det blir innan. Vojne, börja öva redan nu VD!

* Sånt här får man väl inte spekulera i men undrar hur de har det i sängen egentligen? De verkar lite uptight båda två men som ordspråket lyder; i de lugnaste vatten simmar de fulaste blivande prinsar...

3 kommentarer:

Ingela sa...

nu står detta säkert någonstans i din blogg, men eftersom jag är så extremt lat av mig så frågar jag istället för att leta ;). Vad är det du jobbar med?

Tarras sa...

Det ska nog inte vara någon större fara med Vickans fertilitet. Sådant är ganska ärftligt och Silvia var ju också 33 år när hon gifte sig och hann ändå få tre barn. Dock är ju kungen yngre än Silvia, medan det i Vickans fel är tvärtom. Dessutom så kanske inte Dannes spermier direkt blir piggare av en njurtransplantation. Spekulationer, spekulationer...

Tove Kungsholmen sa...

Ingela
Jag jobbar extra på ett tidningsförlag, hoppar in där det behövs. Innan jag började plugga jobbade jag där permanent som annonskoordinator.

Tarras
Bra tankegångar där, jag gillar det. Gillar främst ditt namn ändå!