fredag 31 juli 2009

Jag var nykterist redan vid unga år

Jag skriver mest om roliga grejer Lovisa har sagt men den här historien från min egen barndom slår det mesta;

Mamma och jag sitter på ett tåg från mormor och morfars lantställe. Under vistelsen där hade väl de vuxna druckit ett par drinkar. Mittemot oss i kupén sitter en mycket ordentlig familj där mamman dukar fram smörgåsar och hallonsaft. Jag tittar storögt på dem varpå hon frågar om jag också vill ha. Mitt svar får min stackars mamma att vilja kasta sig ut från tågfönstret:

- Nej tack, jag dricker inte Campari...

5 kommentarer:

Karin sa...

HA HA jag dööör!! Gud va kul!!
Puss
/K

Tänkte bara sa...

Ha, ha,ha!Underbart.

Anonym sa...

Du ska int' använda semikolon om du int' vet hur det används korrekt. Ett tips, i all välmening. Må väl.

Johanna sa...

Ha ha ha ha!... gu tove...

Tove Kungsholmen sa...

Anonym
Jag vet hur man använder dem men här har jag visst gjort ett misstag. Även solen har fläckar.

I ditt fall däremot ser det värre ut.