fredag 14 augusti 2009

SL's styrelseordförande hears me

SL's styrelseordförande har svarat på mitt mail om de hopplösa bussarna. Bättre sent än aldrig säger man ju. Är jag naiv om jag tycker att det känns aningen, aningen lovande?

"Hej Tove och tack för ditt mail. Jag ber om ursäkt för att mitt svar har dröjt.

Den absolut viktigaste frågan för mig som styrelseordförande i SL är att förbättra kollektivtrafikens punktlighet. SL:s resenärer ska alltid kunna lita på att bussar och tåg går enligt tidtabell. På tre år har Alliansen i landstinget satsat nästan tre miljarder extra på SL för att slå vakt om, bygga ut och förbättra kollektivtrafiken i hela vårt län.

Vi börjar nu se resultatet av våra satsningar, SL slår rekord i både punktlighet och antalet nöjda resenärer. Våra satsningar har också inneburit att turtätheten har förbättras på många håll i kollektivtrafiken, men det finns också som du påpekar i ditt mail mycket kvar att göra.

Så länge vi har bussar som blir försenade, ställs in eller håller undermålig kvalitet så har SL misslyckats med sitt uppdrag. Min ambition är därför självklart att den positiva utvecklingen ska fortsätta och att busslinjen ska kunna förbättras ytterligare. Jag kommer självklart att ta med mig ditt mail och dina synpunkter i vårt kommande arbete.

Återigen, tack för ditt mail.

Bästa hälsningar,

Christer G Wennerholm
Trafiklandstingsråd"

Inga kommentarer: