fredag 18 september 2009

En myslampa och en lyslampa

Lovisas namnskylt på dagis

Lilla gosunge. Vårt hus är inte grönt och du har inte supermycket leksaker men visst har du en myslampa och en lyslampa. Du och pappa bakar visserligen ibland men inte så ofta. Du verkar tycka att grannarna är viktigare än vi och som vanligt så kommer pappa före mamma. Du räknar redan med lillebror i familjen och jag vet att du älskar honom massor trots att ni aldrig har träffats, klart att du ska tvätta honom i huvudet.

Vi älskar dig mest av allt på jorden!

9 kommentarer:

Anna sa...

Åhhh, vad gulligt. Tänk vad kul för henne att läsa när hon blir äldre...

Ting sa...

Åh.
Jag blir rörd faktiskt.

Anonym sa...

Åhhhh....ljuvligt. Jag blir också rörd.

Kajsa sa...

Vilken mysig idé! Och att vad härligt för henne att hon upplever i alla fall upplever att de bakar bullar och att hon har mycket leksaker. Det där med att tvätta lillebror i huvudet får ni väl hålla koll på när den dagen kommer helt enkelt. ;D

Knaada sa...

Härligt, jag vill också ha en lyslampa!

Här går vi runt och tror att vi lever i samma värld, om inte det så i samma hus, som våra barn. Men icke :)

C a t r i n e & co sa...

en fråga: skillnaden på myslampa och lyslampa?

jessica sa...

Kikar in, inte långt kva till bebbben kommer för dig heller

Madlar sa...

Spara lappen, behövs som påminnelse när hon revolterar i tonåren ;)

Tove Kungsholmen sa...

Jag blir nästan rörd själv, hon är så underbar.

Seriously
Myslampa ger bara lite ljus, lyslampa ger mkt ljus. Enkelt ju!

Madlar
Glädjedödare där!