fredag 25 september 2009

Lovisa och lillebror

Lovisa är jätteglad över att hon ska få en lillebror och det har hon varit ända sen april när vi berättade för henne. Hon klappar, kramar och pussar magen ofta och hon pratar mycket om lillebror. Hon längtar massor tills han kommer och ibland när hon är ledsen så gråter hon efter honom.

Ibland utbrister hon "oj, lillebror hoppar ut" och så kör han gästspel utanför magen. Hon låtsas att hon har honom i handen och så gör och säger han olika grejer, sen hoppar han igen. Praktiskt.

Jag gissar att lillebrors ankomst kommer föra med sig vissa besvikelser för Lovisas del men jag hoppas och tror att hon kommer att bli nöjd ändå. Att hon kommer bli den bästa storasystern tvekar jag inte en sekund på.

3 kommentarer:

Malin sa...

Klart hon kommer att bli!:)
Han kommer att bli bortskämd lillkillen;)

Sus sa...

Och med en klok mamma följer kloka barn.
Det där blir inga problem liksom.

INgela sa...

Pratade med min syster idag och då kom jag att tänka på detta inlägg du skrivit. Hon ska (om allt går bra) få en liten runt Lucia. Och har redan en kille på 3 1/2 som också är oerhört taggad inför den nya bebisen. Han har redan förklarat för min syster att hon inte kommer behövca vara hemma med den, för han kan och ska minnsann vakta bebisen! Tyckte det var lite sött=)