lördag 17 oktober 2009

En sista ensam lördag

Just nu trav på tjockisen, inte stabilt

Tillbringar min sista lördag som enbarnsmor ensam. Kalle spelar golf och dricker enormt små mängder champagne hela dagen. Lovisa är på bio och McD med mormor, sen ska de på 4-årskalas.
Jag vet inte vad jag ska göra faktiskt. Städa? Träna? Väntar på att lokalblaskan ska dyka upp gör jag iallafall. Funderar över vilket av dessa tre scenarion som kommer att bli verklighet:

* Jag är felstavad/felciterad
* Adressen till bloggen är fel
* Jag har fått en stor färgklatt i ansiktet så att jag ser mer muppad ut än vanligt
* Alla ovanstående

Update lite senare
De verkar ha slutat dela ut lokalblaskan här men en trogen läsare säger att jag inte är med. Ett felscenario jag inte hade tänkt på!

8 kommentarer:

Tänkte bara sa...

Varför förväntar du dig det värsta?

Fyra nyanser av rosa sa...

Jag har letat och letat, lustläst varje sida men hittar inget. Var det verkligen Vårt Kungsholmen?

Kram

Tove Kungsholmen sa...

Rosa
I så fall kom det inte med! Ska ut och kolla brevlådan direkt.

Tove Kungsholmen sa...

Rosa
Min hade inte kommit. Fick ingen förra veckan, undrar om de har slutat dela ut den till oss? Men om du inte hittar det så kom det väl inte med, skumt för det sista jag hörde var att det skulle vara med idag.

Haha, ett nytt felscenario!

Tänkte bara
Känns bara som att det alltid är så!

Fyra nyanser av rosa sa...

Nej men allvarligt jag kan ha missat det! Jag missar jämt allt men jag tyckte själv att jag kollade NOGA!

Men du menar inte Mitt Kungsholmen eller vad den heter? Eller så kanske det var den jag tittade i.... men jag tror inte det..

Anonym sa...

Nu ska jag gå ner till postfacket o kolla...

Tove Kungsholmen sa...

Nej, det ska vara Vårt Kungsholmen. Men med tanke på hur illa skriven den ofta är så är jag inte förvånad. Hade inte direkt höga förväntningar, det framgick nog!

Har läst den på nätet nu och hittade inget där även om alla sidor inte kom med. Lite trist men jag överlever! ;)

Madlar sa...

Nä nu blev jag besviken! Vad ska jag hitta på idag nu när jag inte kan läsa om dig? Skit, får väl förbarma mig över strykhögen o dammråttorna.