tisdag 20 oktober 2009

Låt mig presentera...


...Nils Agaton!

Vårt lilla underverk. Född på Danderyds Sjukhus klockan 11.24 idag den 20/10 2009. Han väger 3910 stolta gram och är 50 centimeter lång. Mest liknar han sin fina pappa och på huvudet har han ganska mycket ljust hår.

Allt har gått så bra och vi är så glada. Jag mår mycket bättre än efter förra snittet och Nils mår prima han också. Nu ska vi bara njuta några dagar innan vi åker hem till vår nya vardag. Lycka!

(Här finns bilder från när Nils föddes)

51 kommentarer:

annelie sa...

Men åh så mysigt och så fin han är och vilket ljuvligt namn. Stort grattis och vad skönt att allt gick bra. Kram Annelie

Magda.nu *En fjärt i rymden sa...

Grattis!

House Of .... sa...

grattis!!!! grattis!!!

vad skönt att allt gick bra!!

ta hand om er nu, hela fina familjen

massor av kramar

My Sweet Valentine sa...

Grattis grattis!

hanna sa...

Grattis! Bra namn! :)
Och OJ vad han är lik Lovisa! Söto!

Jessica - bymom.se sa...

Stort grattis! Njut av underverket!

Chrissan sa...

Naaaaaw!
Jag ryser!
Hoppas hela familjen mår bra!

Anna sa...

Åhhhh, stort grattis till hela familjen. Nils Agaton, vad fint!

Sus sa...

Yes! Nils!!! Som min morfar!!
Grattis till er alla!!!!!!!!!!!

Unknown sa...

Grattis grattis! Vilken fin liten kille!

Emma sa...

Grattis Tove! Fräckt namn på gossen! Önskar all lycka / Emma i klassen :)

Ting sa...

Åh vad söööt!
Grattis hela familjen!
Ta hand om er nu!

Annelie F sa...

Super grattis till hela familjen! Han är ljuvlig!

kram

Västgötskan sa...

Stort grattis! Vilken sötis!! :-)
Jag hade aldrig kommit på namnen själv, men de passar verkligen jättebra! Grattis igen.

Kram

Emma sa...

Jag blev så uppspelt över namnet så jag glömde, han är bedårande!

Johanna sa...

Vilket fint namn, han är så söt. Skönt att allt gick bra. Njut med varandra. Kram

Susanne sa...

Vilken liten sötnos! Välkommen Nils till bloggvärlden (och stora världen också för den delen). Grattis till er lilla kille, och skönt att allt gick bra!

Cec sa...

Grattis än en gång!
Kul att få se bild på lillkillen.

Så, när bestämde ni namn?
När ni såg honom?

Lisa sa...

Woaa! Grattis!!!! =) Han är så fin och Nils finns på vår topp 3-lista också, så naturligtvis tycker jag att det är ett jättefint namn! Välkommen till världen Nils och grattis till Lovisa som blivit storasyster! :)

Bodil sa...

Åh, det här inlägget har jag väntat hela dagen på!! Stort grattis!!

Erika sa...

Åh vilken sötis!
Grattis igen!

Mirja sa...

Helt fantastiskt! Njut av första tiden och passa på att bli lite bortskämd av alla goa sköterskorna där! Skönt att höra att ni mår bra också! Imorgon är det en veckas dag för min Silas :) sköt om er!

Malin sa...

GRATTIS!!!!!
Dom är ju för söta dom små liven!!:)

Fyra nyanser av rosa sa...

Grattis! Så söt och så härligt att det gått bra! Ta det lugnt nu och stressa inte för att hålla oss uppdaterade. Vi klarar oss... men bara i ngr dagar :-)!

Kram

Anonym sa...

Åhhhhhhhhhhhhhhhhhh. Han är ljuvligare än den ljuvligaste. Nils - mitt favvonamn. Det skulle vår son också heta. Efter K:s pappa. Agaton - coolt namn på en cool kille. Stort Grattis och vad kul att höra från er. Vet inte hur många gånger man varit här inne idag, började bli så smått orolig. Kram.

Anonym sa...

Åhhhhhhhhhhhhhhhhhh. Han är ljuvligare än den ljuvligaste. Nils - mitt favvonamn. Det skulle vår son också heta. Efter K:s pappa. Agaton - coolt namn på en cool kille. Stort Grattis och vad kul att höra från er. Vet inte hur många gånger man varit här inne idag, började bli så smått orolig. Kram.

Jenny sa...

Vilken liten godbit, stort grattis! Nils är superfint och passar perfekt till Lovisa. Mysa och njut nu :)

Malinka sa...

Hurra!

annelie sa...

Glömde ju säga att nu har vi varsin Nils och varsin Lovisa. Toppen ju! Perfekta barn med perfekta namn. :)

Janna sa...

Vad fin han är! Grattis till er alla.

Linda sa...

Grattis till en underbar Nils!
Kram familjen P

Linda sa...

Superfin Tove! Ryser av glädje. Väldigt fint namn måste jag säga. Nils Agaton... Perfekt namn till en perfekt liten gosse!

Fashionable Mama sa...

Grattis till er båda två, (mamma och pappa) och välkommen till världen lilla Nils!

Sov riktigt mycket nu (de första dagarna) så din mor får villa upp sig innan du sätter igång och maraton diar.

Kram från Tove

Lund sa...

GRATTIS till fina Nils!!!!

Fina sa...

Grattis - så fiiin! Och fint namn!

Kajsa sa...

Åh, en liten Nisse (hoppas jag att han får kallas). Så fin! Stort grattis igen!

GI-Malin sa...

Grattis! Skönt att det gått bra.

Gafflan sa...

Men, åh så underbart ljuvligt! Vilken lycka! Stort grattis till er alla!!

Knaada sa...

Vad härligt! Ett fantastiskt namn på en fantastiskt fin liten pojke!

Stort grattis!

Anonym sa...

Åh grattis till lillebror!

Tänkte bara sa...

Ett Jätte Grattis!

Anonym sa...

Grattis =) Och Nils, världens finaste pojknamn =)

Emma (Tri) sa...

Vilken söt liten bebis... Supergrattis igen!

Anonym sa...

Ett stort grattis till hela familjen från Tyskland!
Stina

Therese sa...

Åh, men åh, så söt han är!!! Välkommen till världen Nils Agaton :) Grattis till er allihopa!

anna sa...

GRATTIS!!!!! jag följer din blogg slaviskt, hihi. du är precis som jag i ditt sätt att skriva. jag vågar bara inte fixa en blogg..

Grattis igen! KRAM

Cecilia M sa...

Han är sååå fin. Grattis igen!!! Kram från oss!

cleanlivingbymed sa...

Stort grattis!
Och vad skönt att allt har gått bra.
Nu längtar jag efter mitt knyte =)

Ha det bra.
Kram

anni sa...

Hej!

Vet du inte vad du ska göra för mat ikväll? Jag tipsar dig om enkla recept på min nya blogg!

Det kommer otroligt goda recept.. Just nu tipsar jag om en god rätt från Thailand!

hellen sa...

Stort GRATTIS! Så himla fin!

Catherine sa...

Stort Grattis! Vad härligt! Njut av denna härliga stund o bara mys!