torsdag 26 november 2009

1980 is the shit

Jag måste vara född det allra bästa året. Gammal nog att vara riktigt vuxen men ung nog att vara 80-talist (även om vissa inte håller med). Ett jämnt och soft årtal är det också. Kan inte bli bättre trodde jag men så kommer kvällspressen till undsättning. Idag handlar det om 80-talisternas enorma intelligens. Inte för att det står så explicit men vi lär ju inte bara vara smartare än våra päron utan också smartare än 60- och 70-talisterna som växte upp med loppiga böcker och Pogo Pedagog. Hur smart blir man av det? Hallå lixom.

6 kommentarer:

freja sa...

Oh, jag är också född på 80-talet.
Visst brukade man kalla 80-talisterna för den bortglömda generationen? Jag har för mig det iaf.

Och nu kallar man 90-talisterna för den digitala generationen..

Undrar vad nollorna ska bli kallade för?

Anna sa...

Jag håller med!

Måste dock tillägga att jag, trots att jag är född på 80-talet, fick se min beskärda del av Pogo Pedagog-filmer i skolan.

Västgötskan sa...

Klart 1980 slår allt! :-D

Malla sa...

Jag föll lite på målsnöret och blev kvar i 70-talet. Känner inte alls igen pogo pedagog grejset där dock. Vi fick bara se diabilder här uppe i norr.

Johanna sa...

Klart att 1980 är bäst!
Tack för sällskapet och sushin.
Kram

Fredrik sa...

70-talet vare här:)