tisdag 3 november 2009

Bon Voyage R.O.O.M.

Som tidigare meddelats så har R.O.O.M. gått i konkurs och kk-rean pågår för fullt. Igår när Nisse och jag utforskade Öfvre passade jag även på att visa honom en Kungsholmsstolthet i ruiner. På kuppen blev vi ungefär 2000 kr fattigare och några kuddar och en stol rikare.

När jag skulle jaga ikapp konkursförvaltaren som enligt uppgift skulle vara klädd i kostym så limmade jag en lång stund på fel snubbe. Kostym som kostym kan jag faktiskt känna här. Ännu konstigare var musikvalet i butiken. Ur högtalarna strömmade extremt långsamma versioner av bl.a. Opus "Live is life" och Kate Ryans "Voyage voyage". Det kändes som ett dödsrequiem.

R.I.P. R.O.O.M.

En Kungsholmsinstitution faller sönder

Inte bara Jollan...

Känner mig som en plundrare

Är det här Öfvreborna ska handla sina möbler i fortsättningen?

Jotack, stolen går bra

6 kommentarer:

Anonym sa...

Åh jag blir så ledsen i hela hjärtat. Finns det något kvar till mig? Det ser så tomt ut...berätta...I need to shop.

Tove Kungsholmen sa...

Nä, det var ruskigt lite kvar. Det mesta var inget att ha enligt mig. De får in nya varor varje dag men det hjälpte inte igår iaf. Är mkt nöjd med stolen dock!

Lotta sa...

Jättefin stol! Den fanns inte i fredags när vi var där för att "storshoppa" .. blev bara lite Habitatlyktor och några valnötsskålar. Men jag är nöjd ändå! Trist bara att R.O.O.M inte finns nå mer .. hoppas de öppnar på nytt inom kort!

Stefan sa...

Finns det någon här som vet vad som händer med presentkorten som vissa sitter på? :(

Tove Kungsholmen sa...

Stefan
De är tyvärr körda. :( De tar inte emot p-kort eller tillgodokvitto nu.

Charlotte
Ja, verkligen! Norsk riskkapitalist som kört det i botten/plundrat det...

Cec sa...

Det är Sollan som vill köpa hurtsen.

Presentkort/tillgodokvitton lär vara en oprioriterad fordran i konkursboet.