måndag 9 november 2009

Har du körkort?

Tror jag håller mig till Volvo

Snart är det tio år sen jag tog körkort. Förutom att det faktumet gör mig till en gammal kärring så är jag evigt tacksam min pappa som låg på om att det var bra att ha. Jag är också evigt tacksam vår gamla V40 som tar oss dit vi vill. Jag är inte evigt tacksam de hål den gräver i plånboken men nog tusan är det värt det.

Har du körkort? Om inte, varför har du avstått denna frihetsrörelse? Vad har du för bil? Varför just den bilen?

9 kommentarer:

Sarah sa...

Körkort är ju underbart och jag måste nog tacka min pappa som gav mig det i present, annars vette tusan om jag hade haft det!
Tog det för 7 år sen och kör en Mazda3 Sportkombi. Ett litet impulsköp från förra hösten..=)

Emma (Tri) sa...

Har körkort - en självklarhet som 18-åring på landsbygden där lokaltrafiken var i stort sett obefintlig... Föräldrarna betalade vilket då föreföll vara en självklarhet det med, precis som de betalade för mat och kläder. Som äldre och visare har man dock insett att det inte har varit självklart för alla...

Är uppvuxen med Volvo och har alltid ansett det lite bättre och finare än töntiga Saab. Även detta har jag som vuxen insett att inte alla håller med om, haha...

Emma (Tri) sa...

Vi har en Toyota Carina från -95. Förutom att den är lite bullrig att åka med är den oerhört pålitlig...

Jessica - bymom.se sa...

Det var 10 år sen jag tog körkortet och jag äger också en Volvo V40 som kostar alldeles för mkt. :-)

Malin - brandteknologen sa...

Jag kan stämma in i det mesta som Emma (Tri) säger om att bo på landsbygden och ta körkort så fort man bara kunde.

Har ingen bil, jag är student och bor dessutom 5 minuters cykelväg från skolan.

Västgötskan sa...

Japp, bor man på vischan är körkort ett måste! :-)
just nu är det skoda, men jag skulle göra vad som helst för att övertala sambon till en saab 9000 cse (som jag hade innan). Saknar den än...!!! :-(

Lund sa...

Har haft körkort i 13 år. Bytte nyligen från en Volvo V40 till en V70 för att få plats med två barn och en massa annat.. Åker till vårt landstället i Hälsingland ganska ofta och har då nästan alltid mycket packning, och då är det bra med stor bil :)

Tove Kungsholmen sa...

Intressant det här med kk och bilar. Kk som i körkort alltså...

Toyota Carina låter lattjo namnmässigt!

Jessica
Haha, då har vi exakt lika på både de tio åren och Volvon. Är er också grå?

Anonym sa...

Jag har körkort. Har haft det i drygt 6 år.

Skulle tagit det när jag blev 18 sa jag. Men då hade jag inte tid ;-) eller råd iof.

Men när jag hade fått första barnet kände jag att jag inte kunde vara utan.

Kör en Toyota Previa från 95. Den låter illa, men vi får plats hela familjen på 4 barn och 2 vuxna.