fredag 13 augusti 2010

En era går i graven

Känner sig tom

Häromdagen monterade jag en toaspolmojäng efter ett ofrivilligt, icke planerat uppehåll på några månader. Det var inte en sån med flytande vätska utan en WC Duck Marine med hårt mojängblock i.

Vid första provspolningen händer något som aldrig tidigare har inträffat. Plasthållaren öppnar sig och mojängblocket far ut och spolas ned!

Det har nu gått ett par dagar sedan incidenten och jag känner mig mogen att tala om det. Jag kanske är ute och cyklar nu men jag kan inte ta det annat än som ett tecken. Jag bör sluta med toaspolmojänger. En era går i graven.

3 kommentarer:

Madlar sa...

Hahaha, ja, de är ruskigt svårmonterade de där plastmojängerna :)

Elin - Bondmora sa...

Jag har en toalettstol där man lägger "spolstavar" i ett fack under spolknappen, så löses det upp i spollådan och vattnet man spolar med är "luktagotttoavatten". Eller nåt sånt. Kanske kan du investera i en sån?

Tove Kungsholmen sa...

Jo, men då måste jag byta ut hela toan och det känns onödigt för vårt hus är byggt 2009...