onsdag 25 augusti 2010

Görans sak är vår

Jag funderar på om jag ska ta och taktikrösta på KD. Det gäller ju att det är fler som gör det och inte bara jag (även om min röst kanske är lite viktigare än alla andras). Sist taktikröstade jag också och då gick det hem. Känns verkligen skönt att ha hittat sin grej här i livet - taktikröstning.

Skulle du kunna tänka dig att taktikrösta på ett parti du kanske inte helt sympatiserar med?

Och det där i rubriken om "Görans sak" är alltså en politisk anspelning, inget annat.

15 kommentarer:

Sus sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Sus sa...

Hehe...jag tog bort min kommentar. Den avslöjade ju en liten detalj. Jag som är hystersikt hemlig. Not.

Sus sa...

Hystersikt?

Tove Kungsholmen sa...

Undrade hur jag redan kunde ha fått tre kommentarer, jag som knappt har några läsare längre. Trots att jag är så bra!

Madlar sa...

Taktik å taktik...håller mig till en planhalva men under åren varierat mellan bokstäverna.

Malinka sa...

Nä hu, jag röstar efter övertygelse.

Men varför vill du så gärna ha in KD?

Malinka sa...

Okej, det där lät schtupid. Blockpolitik and all that.

Fredrik sa...

Fel block för min del, men jag har taktikröstat förut:)

Alexandra W-O sa...

Ja rösta på KD! De är grymma! Det gör jag varje år, klart man måste taktikrösta! Plus att Göran H är den enda som har sunda värderingar om familjepolitik vilket rör mig mest numera...kram

Z sa...

Vad exakt är taktikrösta? Jag fattar inte. Men så bor jag ju utanför tullarna också.

Tove Kungsholmen sa...

Ja, alltså taktikrösta på KD så att de klarar 4-procentspärren och Alliansen behhåller makten.

Får se hur jag gör...

Hanna sa...

Rösta på KD skulle jag faktiskt aldrig göra - för homofobt för mig - oavsett hur taktiskt det vore... men jag röstar å andra sidan på helt andra sidan.

Vore det inte för att det känns som en röst i sjön skulle jag rösta på Fi, det men så blir det nog inte - så lite taktisk är jag med.

Västgötskan sa...

Jag skulle aldrig taktikrösta. Man ger ju bara fler mandat till ett parti, vars frågor kanske inte alls går i linje med mina egna... :-P

annelie sa...

Haha, vi har precis suttit och diskuterat samma sak här hemma, om vi skulle taktikrösta på KD. Ingen beslut i frågan ännu dock. Men känns skönt att det är fler som har den tanken.

Tove Kungsholmen sa...

annelie
Vi gör det bara, kom igen!