fredag 22 oktober 2010

Att längta till Kungsholmen

En av våra fina kakelugnar på Kungsholmsgatan

Nån frågade om jag fortfarande längtar hem till Kungsholmen och det gör jag. Nästan varje dag. Jag saknar sekelskifte, liv och rörelse, caféer, barer, restauranger, affärer, ljus på natten och mina älskade gamla kvarter. Jag saknar det inte tillräckligt mycket för att flytta tillbaka dock. Inte nu. Men håll ut Kungsholmen - jag kommer!*

* Kungsholmen kanske inte behöver mig fullt så mycket som jag behöver Kungsholmen men ändå

4 kommentarer:

Lysande ögonblick! sa...

Fina Kungsholmen. Jobbar här. Men längtar hem till funkis å tant å mops-Gärdet varje dag efter jobbet. :-)

Var bor ni nu då?

Ha en fin fredag!

Den Anonyma sa...

Du är så SJUKT UNG inser jag när jag läser dina inlägg! Eller är det jag som är sjukt gammal?!

Jenny sa...

Jag har förstått att du inte bor kvar men förknippat dig ändå jättemycket med Kungsholmen (hej header liksom!). Själv är jag uppvuxen i västerort, har bott över halva landet och nu senast Vasastan och k-holmen. Längtar mest tillbaka till Vasastan dock... Nu vet du det, antecknade du?

Tove Kungsholmen sa...

Alexandra
Det är jag lite hemlig med!

DA
Det måste vara jag som är väldigt ung!

Jenny
Antecknat! Och jag tycker att det var intressant på riktigt.