söndag 31 oktober 2010

Det är jag och Susan Mayer

Önskar att jag också hade haft min minkboa och sidenklänning på

Tidigare ikväll storstädade jag badrummet. Jag körde handfat, badkar och kakel, rubbet helt enkelt. Eftersom det var mörkt ute och denna procedur utfördes minst sagt lättklädd så hade jag noga sett till att dörren till Lovisas rum var stängd. Grannarna kan nämligen se rakt in genom hennes fönster och vidare in i vårt badrum. Här kan det passa att tillägga att grannfrun är en sån där perfekt Odd Molly-mamma utan ett gram fett på kroppen och dessutom går deras barn på samma dagis som Lovisa. Deras köksfönster vetter mot vårt hus och de är alltid i köket.

Badrummet blev verkligen skinande rent. Tur det för jag lär väl spendera de närmaste månaderna hemma. När jag var klar med städningen upptäckte jag nämligen att Nils gardin var uppdragen och vinkeln genom hans fönster är om möjligt ännu bättre.

4 kommentarer:

Sus sa...

En perfekt Odd Molly mamma utan fett på kroppen?
Det låter pretto.

Jag föredrar en mamma som skurar badrummet naken.

Tove Kungsholmen sa...

Och jag föredrar dig Sus!

pubes sa...

hmm. men om hon ALLTID är i köket och inte har ett uns fett på kroppen så kanske hon har bulimi? en liten ljusglimt, såhär i mörkret!

Sus sa...

=)