torsdag 25 november 2010

Den 10:e december


Just nu kör jag bara på med ett enda mål i sikte, den 10:e december. Då ska jag gå på Nobelfesten och ragga på kungen för att se om han är så lätt på foten som det sägs. Eller kanske inte riktigt men jag ska ordna min egen lilla gala hemma för att fira att jag har klarat av två inlämningar och en tenta och därmed en tioveckorskurs som precis som alla kurser började i lökandets tecken och nu är uppe i ett crescendo av arbete som inte verkar ha något slut.

Som bonus ska jag också försöka lura ut vad jag eventuellt, hypotetiskt, potentiellt, kanske ska göra nästa termin och försöka förbereda för alla dessa eventuella hypoteser. På det ska det julpyntas och tas hand om hem, familj och hushåll och oroas lite för hur våren ska bli med två dagisbarn och en heltidsarbetande man. Just nu sköter han det mesta av markservicen och det är tur, annars skulle vi nog inte ha så mycket mark över huvud taget.

1 kommentar: