måndag 15 november 2010

Låtsaslatex, hot or not?

Nu måste nån som har lite koll på mode hjälpa mig. Är glansiga tights inne eller ute? Ni vet såna som ser ut som typ latexbrallor och var jätteinne 2009. Jag trodde det var jätteute och kände att det var helt okej att mina bara blev använda en gång. Men så såg jag en känd modebloggare iförd sådana. Alltså satte jag direkt på mig mina och gick bort på middag. Till tightsen hade jag dubbelknäppt kofta och långt guldhalsband så jag fick nog till den där frireligiösa Topsylooken trots allt. Och det var en familjemiddag med nära vänner. (I förorten dessutom så det finns ingen anledning till panik.)

Men som sagt, låtsaslatex - hot* or not?

* Rent temperaturmässigt är de svetthala inomhus och kallare än naket utomhus

5 kommentarer:

Åsa Hellberg sa...

Allt är hot som man klär i.

Madlar sa...

Modernt eller inte....nej, det är inte snyggt.

ami sa...

Not!

Emma (Tri) sa...

Håller med Åsa. Allt beror på vem som bär kläderna, oavsett mode. Generellt tycker jag tights/tights byxor klär bäst på hyfsat smala ben (jag talar inte om slanka modellben, utan normalsmala)...

Jag hade blanka tights när vi var ute i september (Roppongi) ;)...

hanna sa...

Jag säger not. Om man inte är tokmejkad och ska på klubb. Då funkar allt.