tisdag 16 november 2010

Vad gör du idag?



Stina undrar vad folk gör. Jag sitter på Kungsholmens bibliotek och försöker plugga men det går inte för att:

1. Jag är så kissnödig att jag inte kan koncentrera mig (onödigt att betala fem spänn och så kanske det luktar äckligt på toan)
2. Jag måste installera ett program som tar sån himla tid (borde iofs vara klart nu)
3. Jag är blockerad av tankar på söndagens p-bot. Blev inspirerad av "Ung & bortskämd" och försöker få pappa att betala den (troligen omöjligt)
4. Snart får jag bråttom till Friskispasset jag ska på (och innan det skulle plugget vara klart)

Det värsta med min dåliga disciplin är att alla andra här pluggar och det är fullt så jag tar upp en plats som en ambitiös stackars student behöver. Borde kanske gå till pensionärerna i rummet bredvid, de är på kurs i hur man surfar på nätet. Jag kan surfa istället så kan de skriva min projektbeskrivning!

Vad gör du idag?

2 kommentarer:

Ting sa...

Jag har jobbat.
Nu dricker jag kaffe.
Snart ska jag skjutsa handbollsflicka till träning,
veckohandla medan hon tränar,
åka hem,
packa in maten,
laga mat,
hänga tvätt,
titta på tv,
blogga
sova.

P.E. King sa...

Jag har jobbat, hämtat barnen hos dagmamman, handlat mat, surfat lite.

Efter middagen skall jag jobba igen, lyssna på musik och surfa lite till. Kanske titta på TV, får se om jag orkar. Duscha, förhoppningsvis kramas med min fru och sedan sova.

(hehehe... glömde nästan att det är min tur att tvätta ett par maskiner smutstvätt idag/ikväll också).